Saturday, 13 August 2011

Masalah kaum ibu....

Setelah bergelar seorg ibu, mmg xkan dpt lari dr masalah berat bdn. Huhu. Dulu mase mula2 kawen, berat bdn aku maintain je dlm 52 - 54 kg. Tup2 masa pregnant naik smpai 70kg. Pastu bile dh bersalin, mak ai... jd 60kg jer. Ni angka yg agak membimbangkan. Pastu ada bhgian2 yg dh terlebih sudah. Hehe. Mula la kuar spare tayar. Bj vogue2 dl2 dh xleh nk pkai dh. Ni xleh jd nih. Kne wat sesuatu agar kembali mjadi solid molid blek. Aku pun search2 la pendapat2 yg lebih berpengalaman. Ada sesuatu produk ni yg menarik hati gak la. Harga pun leh tahan. Tp mmg bnyk kelebihan. Nak tau pe die. Premium Beautiful (PB). Keluaran dr syarikat Hi-O. Kalo nk tau ape tu premium beautiful, meh sy knl kan.

Premium beautiful ataupun dikenali sebagai PB adalah corset yang terdiri dari 3 bahagian iaitu:
  1. Long Bra (Coli Panjang)
  2. Long Girdle (Seluar dalam panjang)
  3. Waist Nipper (Bengkung)

Fungsi utama ialah:-
  • Direka untuk 70% kesihatan & 30% kecantikan
  • Membersihkan darah daripada toksik & menukarkan darah berasid kepada darah beralkali lemah
  • Meransang sel-sel yg lemah & tidak aktif untuk meniingkatkan kadar metabolisma
  • Memperbaiki & memulihkan ketidak seimbangan sistem saraf autonomi serta menstabilkan fungsi organ-organ dalam badan
  • Mengandungi Far Infrared Rays technology (F.I.R)


Macam mana bentuk dia.


Long Bra

Ciri-ciri & Fungsi Long Bra:

  1. Cawan coli dengan 3 keping jahitan stereoskopik dapat menolak atas, menyokong dan menetapkan kedudukan buah dada.
  2. Rawan keluli memori berfungsi untuk menetap dan menyokong buah dada.
  3. Rekaan kuasa tekanan dan regangan berganda pada bahagian depan coli dapat menyelaras perut yang buncit lalu meninggikan kedudukan kontur buah dada.
  4. 2 batang keluli berupaya untuk menyelaras dan membentuk kontur badan.
  5. Rekaan kuasa tekanan dan regangan berganda pada bahagian belakang coli dapat menutupi bahagian belakang badan, dapat menyelaraskan lebihan lemak pada bahagian belakang , turut mengatasi masalah berbadan besar.
  6. Rekaan bentuk ' U ' pada bahagian belakang coli bukan sahaja dapat menguruskan badan, malahan menambah kontur bahagian belakang.
  7. Perhiasan berlian berbentuk rama - rama menonjolkan keunggulan produk.
  8. Rekaan 3 pasang cangkuk membolehkan anda membuat penyelarasan yang sesuai.

Long Girdle

Ciri-ciri & Fungsi Long Girdle:
  1. 32 kepingan jahitan stereoskopik, berdasarkan teori mampatan berserpihan, mengagihkan lebihan lemak ke arah bahagian badan yang bersesuaian.
  2. Rekaan dan jahitan unggul cawan pinggul dapat membetulkan pinggul yang lentur, membentuk kontur pinggul yang mempesona dan meninggikan pinggul.
  3. Mengasingkan kontur peha dan pinggul, mengagihkan lebihan lemak pada peha ke dalam cawan pinggul dan membentuk kontur pinggul yang sempurna.
  4. Dilengkapi dengan kain jenis kapas yang selesa pada bahagian dalam pinggang seluar dapat memperbaiki dan membentuk kontur pinggang yang mempesona
  5. Perhiasan berlian berbentuk rama - rama menonjolkan keunggulan produk.
  6. Mampatan yang tetap ke atas abdomen dapat mengurangkan lebihan lemak lalu memperbaiki masalah perut yang buncit.
  7. Rekaan mampatan 2 lapisan berfungsi menyelaraskan lemak pada sekitar peha, membentuk kontur peha yang menarik.
  8. Penggunaan 2 lapisan kain kapas berlubang kecil berfungsi untuk memberi keselesaan.
  9. Penggunaan renda yang fleksible, mengelakkan perasaan tidak menyenangkan akibat pergeseran dengan benang seluar.

Waist Nipper

Ciri-ciri & fungsi Waist Nipper:
  1. 7 batang keluli memori dapat menyokong pinggang dan menegakkan tulang vertebra, turut berupaya memperbaiki postur berdiri dan duduk.
  2. Rekaan unik berdasarkan potongan rangka badan manusia, memperkuat pengagihan lemak pada bahagian pinggang ke bahagian dada dan punggung secara serata, turut mencapai kesan pembentukan badan yang seimbang.
  3. Tali kenyal yang diimport dari Jepun, membantu menyelaraskan kontur pinggang.
  4. Rekaan secara fleksibel, menghasilkan kesan pembentukan berdasarkan kesesuaian badan individu.
  5. Rekaan 3 pasang cangkuk membolehkan anda membuat penyelarasan yang sesuai.
  6. Perhiasan berlian berbentuk rama-rama menonjolkan keunggulan produk.

Additional info
http://www.hai-omarketing.com.my/
http://www.farinfraredmedical.org/
http://www.farinfraredhealth.com/farinfraredtherapy.html
http://en.wikipedia.org/wiki/History_of_corsets

Agak menarik jugak nih. Kena cuba dl baru aku akan kongsikan hasil nya dgn sume k. Nantikanlah.....

No comments :

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...