Tuesday, 31 January 2012

Ammar Syafwan 1st Year Birthday.....

Tanggal 10 Januari 2012 genap 1 tahun usia putera kesayangan ku, Ammar Syafwan. Rasanya baru smlm je melahirkan dia. Sepanjang 1 tahun ni, pelbagai perkara telah aku pelajari, ragam anak2, cara menangani nye. Hingga sekarang ni pun, aku masih lagi belajar memahami kehendak anak2. Teringat kembali detik2 aku masa nk melahirkan Ammar. Bagaimana perasaan masa tu, sakit, gembira, terharu, takut, semua bercampur baur. Ketiadaan suami di sisi ketika melahirkan amat terasa. Namun, aku tau aku kena tabah menghadapinye. Akhirnya, tepat jam 2.41pg, 10 Jan 2011, seorang putera comel telah lahir ke dunia ini. Setelah melihat nya, segala gundah-gulana hilang begitu sahaja. Yang ada pada masa itu cuma perasaan bersyukur. Bersyukur kerana diberi kesempatan dan peluang untuk merasai bagaimana susah payah nye seorang ibu untuk melahirkan anaknya. Segala kesakitan semua hilang apabila melihat muka anak. Sesungguhnya, pengorbanan ibu tiada bandingan nya. Terima kasih mak.....

Utk 1st year birthday, kitorg dh celebrate besday ammar 3x di 3 tmpt. Same mcm wedding kitorg gak.. hehehe..

1st, celebrate bertiga exactly on 10 Jan 2012. Time ni just beli cake kat Secret Recipe jer.


2nd celebrate kat Ipoh on 15 Jan 2012. Time ni celebrate ngan my parents & sis.


3rd celebrate kat Palong plak on 28 Jan 2012. Ni celebrate with my parents in law togather with sis & bro in law.

Present for Ammar for 1st Year, Ipad for kids & ride on toys. Dia suka sgt2.



Khas buat Ammar... Mak & Abah sayangkan Ammar. Jadilah anak yg soleh & mendengar kata. Muahhhhh.......

Monday, 23 January 2012

Kenangan CS230...

Tiba2 ari ni teringat plak kat membe2 time Degree dl. Dah agak lama btl xjmpe dorg sume. Ramai yg dh berjaya dlm hidup.. dan ada gak yg dh kawin & dh  ada anak.

Mcm2 penah terjadi dl.. Bnyk kesilapan yg telah aku buat kat membe baik aku ni. Hanya kemaafan yg mampu dipinta.. Tp, nasib baik aku tlh sedar dan berhenti dari terus membuat kesilapan itu. Thanks to all yg support me that time.

Bila la dpt nk wt reunion utk CS230 ni ek.. Luv u all...

Credit to Jasman for this video.



Saturday, 14 January 2012

I Love Mom & Dad Contest...

Ada 1 contest kat BONDAWANI SHOP ni.. "I Love Mom & Dad" Contest.. Sj2 je suka2 nak join. So if you want us to win, just like our pic k..

Antara hadiah-hadiah yg ditawarkan...




So, help us to win the awesome price.. just like our pictures in Bondawani Shop's page k. 

Thursday, 12 January 2012

Hai-O Garam Buluh (Bamboo Salt) Premier Cooking Salt Powder





Hai-O Garam Buluh menggunakan garam dijemur di bawah matahari yang berorganik dan 100% semulajadi sebagai ramuan utamanya. Garam ini diperolehi daripada air laut yang kaya dengan tenaga bijih-bijih bawah tanah Pulau Xiongjin dan Pulau Yanping yang terletak di Pantai Barat Korea. Hai-O Garam Buluh membekalkan lebih banyak bahan mineral (misalnya magnesium, kalium, kuprum, ferum, zink dan sebagainya) dan 200 lebih jenis elemen surih jika berbanding dengan garam biasa. Dengan menggunakan garam buluh yang semulajadi untuk memasak, nilai nutrisi lauk dapat ditingkatkan, lauk juga menjadi lebih enak dan sihat.

FAQ

Adakah penggunaan Hai-O Garam Buluh untuk memasak akan mempengaruhi rasa lauk?
Tidak, malah akan meningkatkan nilai nutrisi lauk selepas menggunakan Hai-O Garam Buluh untuk memasak.

Antara Hai-O Garam Buluh dengan garam laut, manakah yang lebih baik?
Hai-O Garam Buluh menggunakan garam dijemur di bawah matahari yang berorganik dan 100% semulajadi daripada Korea sebagai ramuan utamanya. Garam semulajadi ini dimasukkan ke dalam buluh yang berusia tiga tahun, kemudian ditutup dengan tanah liat, dimasukkan ke dalam relau bagas, dan dibakar dengan pokok pine. Proses pembakaran dapat meneutralkan atau menyingkirkan bahan berbahaya seperti logam berat dan kotoran yang ada dalam garam, manakala intipati pokok pine (resin pine, minyak pine) dan buluh (200 lebih jenis elemen surih yang diperlukan oleh badan) bercampur ke dalam garam dan menambahkan kandungan ion logam inorganik yang diperlukan oleh badan manusia seperti magnesium, kalsium, kalium, kuprum, ferum, zink dan sebagainya. Nilai nutrisinya adalah lebih tinggi daripada garam laut.

Adakah kita perlu berhenti mengambil garam jika garam biasa dikatakan tidak sihat?
Badan manusia memerlukan garam memandangkan garam adalah bahan yang penting untuk pertumbuhan badan. Ia dapat menyelaras peredaran air yang seimbang di dalam badan, mengekalkan tekanan penembusan dalaman dan luaran membran, sintesis keasidan perut, menggalakkan rembesan jus pencernaan, menambahkah selera. Pada masa yang sama, ia menjamin nilai pH yang diperlukan untuk tindakan enzim protease perut, mengekalkan keseimbangan pH dalam badan dan peredaran normal bendalir tubuh. Hai-O Garam Buluh tidak mengandungi sebarang bahan tambahan, logam berat dan bahan kimia, malah kaya dengan bahan mineral dan elemen surih. Gantikan garam biasa dengan Hai-O Garam Buluh, dapat membekalkan nutrien terbaik untuk badan.

Adakah kuantiti penggunaan yang lebih banyak diperlukan untuk menghasilkan rasa yang sama ketika menggunakan Hai-O Garam Buluh untuk memasak?
Tidak perlu, kemasinan Hai-O Garam Buluh adalah sama dengan garam biasa.

Adakah memasak dengan suhu tinggi akan merosakkan nutrien dalam Hai-O Garam Buluh?
Tidak.

Ramuan Utama

Garam Buluh

Fungsi Utama

  • Menyingkirkan toksin dalam badan (misalnya logam berat, bahan kimia, bakteria, bahan buangan metabolisme, keracunan asid, radikal bebas).
  • Menguatkan peristalsis saluran usus, menyingkirkan najis yang lama terkumpul dalam usus.
  • Membekalkan bahan mineral dan elemen surih kepada badan manusia.
  • Menyelaras fungsi badan supaya sistem badan dapat beroperasi secara normal.
  • Menyelaras keseimbangan pH badan, mengembalikan susuk badan yang beralkali lemah.
  • Meningkatkan daya pemulihan badan.

Cara Pengambilan

Gunakan Hai-O Garam Buluh Premier Cooking Salt Powder dalam jumlah yang sesuai pada semua masakan seharian.

Harga

RM 58 (WM)  |  RM60 (EM)

Tuesday, 10 January 2012

10 JAN 2012...

Tanggal 10 Jan 2011, seorang putera yg comel telah dilahirkan. Pada hari ini, tanggal 10 Jan 2012, Genap 1 tahun usia nya. Putera yang diberi nama Ammar Syafwan Bin Syafiq Asyraff. Sekejap je dh setahun. Pelbagai kenangan pahit manis sepanjang 1 tahun ni. Apepun, harap agar Ammar akan menjadi anak yang soleh, mdengar kata dan baik. Mak dan abah sgt menyayangi Ammar. 


Sunday, 1 January 2012

La Praise Skin Care


Breathing New Life to A Youthful You

La Praise TM  menggabungkan kedua-dua ciri utama sel tumbuhan dan antioksidan untuk mengekalkan keremajaan kulit anda. Sel stem tumbuhan meningkatkan pengeluaran sel stem kulit manusia, sekaligus menggalakkan kapsiti pembaruan kulit. Sementara itu, antioksidan melindungi kulit daripada faktor-faktor risiko penuaan dan mengurangkan tanda-tanda penuaan, menyebabkan kulit anda lebih muda dan segar.

Produk-produk La Praise


Soothing Cleansing Gel - 50ml
Mulakan rutin harian anda untuk kulit tampak muda dengan menggunakan pembersih yang dirumuskan dengan sel stem tumbuhan dan antioksidan. Ia membantu untuk menghapuskan kekotoran dari kulit anda dan meninggalkan kulit anda rasa segar, licin dan berseri.

Penggunaan:
  • Gunakan setiap hari pada waktu pagi dan malam
  • Lembapkan muka dan sapukan gel pembersih sehingga mengeluarkan buih
  • Sapukan pada muka dalam gerakan bulatan
  • Bilas dengan air yang secukupnya sehingga bersih

Soothing Toner - 50ml
Toner yang dimanfaatkan dengan likuoris, chamomilla dan pati tumbuhan yang membantu kulit anda mendapat keseimbangan untuk penghidratan. Ia meningkatkan kelembapan kulit setiap masa.

Penggunaan:
  • Gunakan setiap hari pada waktu pagi dan malam
  • Gunakan toner pada muka yang telah dibersihkan
  • Lembapkan kapas dengan toner atau semburkan toner pada muka
  • Tepuk secara lembut dengan menggunakan hujung jari

Sun Protector SPF 30 PA+++ - 15ml
Perlindungan SPF 30 PA+++ berfungsi sebaga perisai untuk melindungi kulit anda dari sinaran UV. Kandungan rice germ oil and squalane (olive)  memastikan kulit anda sentiasa lembap sepanjang hari.

Penggunaan:
  • Gunakan setiap hari pada waktu pagi 
  • Sapukan krim pada muka yang telah dibersihkan
  • Sapukan secara lembut pada muka dengan menggunakan hujung jari


Night Renewal - 15ml
Menyuburkan kulit anda pada waktu malam dengan gel yang dirumus khas daripada kolagen marin, betaglucan dan antioksidan untuk melembap dan membantu melambatkan tanda-tanda penuaan. Penggunaan yang konsisten akan menjadikan keremajaan kulit dan segar berseri. 

Penggunaan:
  • Gunakan setiap hari pada waktu malam
  • Sapukan dengan sekata pada muka dan leher selepas membersihkan muka

Eye Lifting Gel - 15ml

Formulasi khas yntuk menghapuskan garis-garis halus dan lingkaran gelap disekitar mata. Ditambah dengan asid askorbik (Vitamin C) untuk menegang dan melembap serta mengembalikan keremajaan kulit di sekeliling mata anda.

Penggunaan:
  • Gunakan setiap hari pada waktu pagi dan malam
  • Sapukan secara lembut pada sekeliling mata sehingga diserap sepenuhnya


FAQ
LA PRAISE

1)Adakah La Praise sesuai untuk golongan lelaki?
Ya. La Praise sesuai untuk semua jenis kulit. Oleh itu, kaum lelaki juga boleh menggunakan produk ini.

2)Apakah kuantiti La Praise yang perlu saya gunakan?
Anda digalakkan supaya menggunakan 1 set La Praise dalam masa 3-4 minggu untuk mencapai kesan yang optimum.

3)Apakah jaminan kualiti produk La Praise?
i)Menguji keselamatan setiap jenis bahan mentah supaya bebas daripada bahan kimia yang tidak dibenarkan seperti hydroquinone, tretinoin, merkuri, steroid dan hormon sintetik.
ii)La Praise adalah produk halal.
iii)Bebas daripada ujian terhadap binatang.
iv)Tanpa minyak bahan galian (mineral oil). Hanya minyak daripada sumber tumbuh-tumbuhan digunakan.
v)Tanpa natrium laurel sulfat (SLS) yang mungkin mengakibatkan alahan kulit.

4)Bolehkah produk La Praise dicampur dengan jenama produk penjagaan kulit yang lain?
Tidak digalakkan kerana kandungan produk lain mungkin mempengaruhi kesan La Praise, atau membawa kesan sampingan yang tidak diingini.

5)Bolehkah mereka yang mempunyai kulit sensitif dan berminyak menggunakan La Praise?
Ya. Kandungan botanik semulajadi La Praise tidak membahayakan kulit. La Praise tidak menyebabkan kerengsaan, malahan ia memulihkan dan memperbaiki sel kulit yang rosak. Kandungan sel induk tumbuhan La Praise tidak mempunyai antigen, dapat meresap ke dalam semua lapisan kulit dan terus merangsangkan pembinaan sel baru.

6)Mengapakah kita harus memilih La Praise sebagai produk penjagaan kulit asas (basic skin care product)?
La Praise menggabungkan sumber alam semulajadi dan teknologi sains, iaitu sel induk tumbuhan dan antioksidan. Produk ini menyihatkan kulit dengan merangsang pembentukan sel kulit baru, mempercepat pemulihan dan pembaharuan sel kulit yang rosak.
Tambahan pula, La Praise menggunakan 2 jenis sel induk tumbuhan, iaitu Swiss Apple dan Samphire yang amat berkesan untuk mengurangkan kedutan dan melambatkan penuaan kulit. La Praise sesuai untuk semua jenis kulit, selamat, tidak memudaratkan kulit dan senang digunakan.

7)Berapa lama kita boleh melihat kesan pembaikan kulit selepas menggunakan La Praise?
Wajah anda menjadi lebih cerah, tegang dan putih setiap kali selepas menggunakan La Praise. Setiap orang akan mengalami kesan yang berlainan. Keadaan ini disebabkan perbezaan kulit setiap individu. Antaranya kelebihan-kelebihan yang anda perhatikan adalah muka menjadi lebih licin, cerah, segar dan anjal. Dalam masa 28 hari, kedutan di sudut mata semakin berkurang, kulit muka menjadi kian anjal, lebih licin dan tegang.
Walau bagaimanapun, perubahan-perubahan tersebut juga bergantung kepada tahap penerimaan kulit terhadap La Praise.
Sebelum penggunaan La Praise, jikalau kulit anda telah mengalami masalah jerawat yang serius, hyperpigmentasi, penuaan kulit yang disebabkan oleh ketidakseimbangan hormon, salah guna produk yang mengandungi bahan kimia yang tidak dibenarkan dan kerosakan oleh sinaran cahaya matahari, masa yang diperlukan untuk melihat kesan-kesan pembaikan akan menjadi lebih panjang.

LA PRAISE SOOTHING CLEANSING GEL

1)Bolehkah saya menggunakan Soothing Cleansing Gel lebih daripada dua kali sehari?
Cara betul untuk mencuci muka adalah dua kali sehari, iaitu pada waktu pagi dan waktu malam. Jika anda perlu membersihkan muka sebelum sembahyang atau atas sebab-sebab yang tertentu pada waktu petang, anda boleh berbuat demikian sekali pada waktu petang, tetapi tidak lebih daripada tiga kali.
Jika kerap mencuci muka, lapisan perlindungan lembapan pada kulit akan termusnah. Selepas menggunakan Cleansing Gel, semburkan Soothing Toner dan Sun Protector.

2)Jika bersolek, bolehkah saya hanya menggunakan La Praise Soothing Cleansing Gel untuk membersihkan muka?
Tidak. Sesiapa yang bersolek perlu membersihkan muka dua kali ("double cleanse"). Mula-mula, gunakan "make-up remover" untuk membersihkan bahan kosmetik dan bilas dengan air. Kemudian diikuti Soothing Cleansing Gel untuk membersihkan muka sekali lagi. Langkah-langkah ini memastikan muka anda bersih daripada sisa-sisa kosmetik yang boleh menyumbat liang-liang pori kulit sehingga menyebabkan jerawat dan merosakkan sel kulit.

3)Mengapakah Soothing Cleansing Gel tidak banyak berbuih? Saya rasa muka tidak bersih jika tidak menggunakan pembersih muka yang banyak berbuih.
pH kulit yang normal adalah berasid lemah. Pembersih muka yang banyak berbuih menjadikan pH kulit cenderung kepada alkali. Pembersih beralkali tinggi mungkin merosakkan lapisan perlindungan lembapan.
Soothing Cleansing Gel dengan tekstur yang lembut dan tidak banyak berbuih adalah dirumus khas supaya lebih hampir dengan pH kulit yang normal. Ia mengembalikan keseimbangan pH kulit untuk melindungi lapisan perlindungan lembapan kulit.

LA PRAISE SOOTHING TONER.

1)Bolehkah saya menggunakan Soothing Toner lebih daripada dua kali sehari?
Ya. Soothing Toner dalam bentuk semburan ("spray type") membolehkan anda menyemburkannya pada muka bila-bila masa sahaja mengikut keperluan supaya membantu menghidrasi kulit.

2)Bolehkan saya menyemburkan Soothing Toner pada muka yang bersolek?
Ya. Anda boleh terus menyemburkan Soothing Toner pada muka yang bersolek. Kemudian, tepukkan muka secara lembut dengan hujung jari sehingga toner diserap sepenuhnya.
Kosmetik boleh menyebabkan kulit menjadi kering dan menyumbat liang-liang pori. Sebaliknya, Soothing Toner membantu menghidrasi kulit setelah bersolek dan menyegarkannya.

LA PRAISE SUN PROTECTOR SPF 30 PA +++

1)Apakah cara yang betul untuk menggunakan Sun Protector?
Sun Protector harus digunakan kira-kira 30 minit sebelum terdedah kepada sinaran cahaya matahari supaya sel kulit boleh menyerap bahan perlindungan matahari dan membentuk satu lapisan perlindungan terhadap sinaran UV.
Anda seharusnya menggunakan Sun Protector setiap kali selepas mencuci muka. Jika bekerja atau menjalani aktiviti di luar seperti bercuti di tepi pantai, anda harus sapukan Sun Protector setiap dua jam.

2)Mengapakah siri penjagaan kulit La Praise tidak mempunyai pelembap dan hanya menggunakan Sun Protector pada waktu pagi?
Sun Protector mengandungi rice germ oil, vitamin E, vitamin A dan zaitun ("squalane") untuk melembapkan kulit sepanjang hari.

3)Kulit yang berminyak tidak memerlukan pelembap kerana kulit akan menjadi lebih berminyak.
Ramai orang mempunyai tanggapan silap bahawa kulit yang berminyak tidak memerlukan pelembap. Sebenarnya, kulit mesti mempunyai kandungan minyak dan air yang tertentu supaya berfungsi baik. Kekurangan salah satu daripadanya mengakibatkan kulit menjadi tidak sihat dan menimbulkan masalah kulit kering dan sensitif.
Justeru, kulit yang berminyak masih memerlukan pelembap, tetapi gunakan pelembap bertekstur ringan, tanpa minyak dan tidak komedogenik. Sun Protector tidak menyumbat liang-liang roma dan sesuai digunakan.

4)Bolehkah saya menggunakan Sun Protector untuk kulit jenis berminyak?
Ramai yang mempunyai kulit jenis berminyak tidak berani menggunakan Sun Protector kerana silap anggap bahawa ia menjadikan kulit lebih berminyak. Kulit yang tidak dilindungi oleh Sun Protector akan mengalami penuaan yang cepat, masalah kulit terbakar dan menjadi sensitif.
 Anda boleh memilih Sun Protector tanpa minyak, tidak komedogenik dan mengelakkan produk Sun Protector dengan nilai SPF melebihi 30. Oleh itu, La Praise Sun Protector SPF 30 PA +++ amat sesuai untuk semua jenis kulit dan tidak menyumbat liang-liang pori.

5)Bolehkah saya menggunakan Sun Protector di sekeliling mata untuk melindungi kulit di sekitar mata daripada bahaya sinaran UV?
Anda boleh menggunakan Sun Protector ini dalam kuantiti yang sedikit untuk membentuk selapisan nipis supaya melindungi kulit di sekeliling mata daripada bahaya sinaran UV.

LA PRAISE NIGHT RENEWAL

1)Bolehkah saya menggunakan Night Renewal di sekeliling mata?
Tidak. Kulit di sekeliling mata paling halus dan nipis. Oleh itu, pengguna perlu menggunakan Eye Lifting Gel yang diformulasi khas untuk kulit di sekeliling mata. Jika pelembap yang tidak sesuai digunakan, biji-biji minyak mungkin muncul di bahagian bawah mata.

LA PRAISE EYE LIFTING GEL

1)Mengapakah kita harus menggunakan eye gel di sekeliling mata?
Kulit di sekitar mata adalah paling halus dan nipis jika dibandingkan dengan kulit pada bahagian muka yang lain. Eye gel yang direka khas untuk kulit di sekeliling mata lebih mudah diserap dan tidak menyumbat liang-liang pori. Jika menggunakan pelembap muka di sekitar mata, biji-biji minyak mungkin muncul kerana pelembap muka akan menyumbat liang-liang pori di sekitar mata.
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...